torsdag 21 februari 2008

Vecka 6.

Nyårsafton. Funderade mig halt tokig på hur jag skulle lösa situationen med gästerna. Vad kan man säga liksom utan att avslöja sig? ”Nä, men jag gillar inte champagne”. Jo men visst, sure! Jag funderade på köra klassiken ”Jag äter penecelin” eller varför inte en fuling och fejka hela kvällen genom att omärkbart byta ut vinet mot alkoholfritt blask och champagenmot Pommac? Natten innan drömde jag att jag talade om det, det var så bra. Vi arrangerade charade och jag gjorde charaden: ”Jag har en bulle i ugnen” – så fattade alla och blev hyperglada för vår skull.

Sedan kom jag fram till att säga det till denna skara av nära och kära (min bror, svägerska, bästis+hennes kille). Tanken var att jag skulle säga typ: Jag:”Jag har en dålig nyhet, Jag kan tyvärr inte dricka champagnen ikväll” och sedan...Jag:”Sedan har jag en bra nyhet, jag är med barn!”

Men det blev typ:
Jag: ”Jag har en dålig nyhet..”
Jag: ”Jag kan inte dricka...”
Bästisens kille: ”Är du gravid?”
Jag: ”Ja”

Alla blev superglada och brorsan blev helt nipprig ”Skål för att jag ska bli morbror" sa han hela kvällen!

Inga kommentarer: