söndag 24 februari 2008

Chokladtips!

Min söta vän ringde för ett tag sedan.
Sussie: Kakaosmör finns på Bodyshop, det förebygger bristningar
Sussie: Jag luktade choklad hela graviditeten
Sussie: och jag fick inga bristningar..
Sussie: ..men det berodde kanske inte på smöret utan på att min mamma inte hade bristningar. Det är ärftligt.
Jag: Okej, tack för tipset. Jag köper det i morgon.

Gäller att gardera sig. Går gener att köpa också?
____________________________________

Update:
Tack för tipset Sussie. Jag vaknade precis lika kladdig som jag somnade. Denna kakaosmörröra från Bodyshop ÄR verkligen ihoprört smör och kakao. Med denna röra lär man ju SKRÄMMA bort bristningarna. Men men...jag klagar inte. Hellre en smarrig chokladbollsmage i 6 månader än tigerräder resten av livet!

4 kommentarer:

Namn: Linda Ohlsson sa...

OM det är genetiskt så funkar ju inte massa kladd men jag tror inte det är så genetisktså jag smörjer på med nivea som jag tycker funkar. De säger ju att hormonranden är genetisk oxå och hur livmodern ligger. Varken min syrra eller mamma fick hormonrand, jag fick hormonranden i vecka 11. Syrran och mammas livmoder är båda bakåtlutade, min är framåtlutad. Syrran och mamma hade moderkakan i bakvägg, jag i framvägg. Sååå, visst kan det til en viss del vara genetiskt men du kan ju lika gärna ha fått just dessa gener från din farmor eller liknande så just "din mammas" gener är det alltså inte säkert att du har just gällande graviditeten ;)

Katarina sa...

Linda: Det är lika bra att köra de knep som finns känner jag, eller hur? Jag håller med dig, allt har säkert viss genetisk betydelse men det kan ju lika väl vara från någon annan i släkten.

Så jag kör på med kladdandet! :)

Bra tips med Nivean, kan bli lite jobbigt i längden med chokladdoft i sovrummet! :)

Föresten, du är så otroligt brun och snygg på alla bilder, är det Brun Utan Sol, i så fall vilket märke?

Namn: Linda Ohlsson sa...

Hey, det är Niveas blåa flaska kan ju vara värt att nämna. Den är lite fetare än den vita :)
Yes, jag använder brun utan sol men inte under graviditeten. Allt som e kemiskt känns läbbigt att använda under graviditeten tycker jag så nu e jag blek som ett lakan "se magbilderna på min blogg". Annars använder jag Apotekets: Acos brun utan sol. Brun flaska med vitt lock om jag redan är lite brun.Den e bäst tycker jag, ger lagom mkt färg och blir inte orange ;)
E jag blek så använder jag Acos sunkissed, oxå från apoteket, aprikos flaska med vitt lock. Mkt bra :)

Katarina sa...

Linda: Tack för tipsen på produkter...ska absolut köpa niveas! OK, ja det kanske inte är så bra att använda BUS under graviditeten. Jag kör vidare på min lakanlook jag med! :)