torsdag 21 februari 2008

Vecka 5

Känner att mina boobs plötsligt går från b till c och samtidigt blir stenhårda. Robban tafsar lite och säger ”är det typ ben här?”. Robert köper gravtest åt mig (det är även han som helt bekymmeslöst köper mina tamponger, jag kan inte få ur mig att det inte är skämmigt...jättetöntig är jag). Hur som. På morgonen dagen efter inköpet smyger jag upp tidigt som sjutton och gör testet. Det var lite smått otydligt men värken i magen och den allmänna känslan sa mer än testet: Jag var gravid!

I typ 15 minuter struttade jag runt som en liten hoppetossa – livrädd, överlycklig, nervös och hyperglad. Gjorde gröt och skinkmackor till frukost och berättade för Robba. Han blev också superglad. Men man vågar inte riktigt vara glad än eftersom det är så tidigt.

Inga kommentarer: