fredag 29 februari 2008

LYCKA!!!!

Idag har vi varit på vårt första ultraljud (vecka 14). Jag var såååå nervös innan och var så orolig över allt möjligt, att det skulle vara något fel eller att jag inte var gravid (!). Jag skakade verkligen av nervösitet.

Vi "ställde upp" på detta tidiga ultraljud för att de ska "öva" inför att eventuellt införa dessa tidiga ultraljud i Sverige framöver. Jag hade tur som fick reda på det eftersom jag var så orolig och verkligen ville se NU inte i början av april då det är dags för det "riktiga!" ultraljudet.

I början vågade jag ej titta på skärmen, inte förrän barnmorskan började berätta. Då tittade jag upp och såg en liten bebis...åååååh...det var helt fantastiskt. Jag började nästan att gråta. Den var världens sötaste! Liten söt näsa, mun och liten söt haka. Just nu bara 9 cm (med ben)! Den låg helt perfekt till så vi såg jättebra. Vi fick se hjärtat, hjärnan, ryggraden, armar, ben mm, vi kunde till och med se fem små fingrar. Allt såg bra ut och allt var normalt...puuuuh! Även om detta undersökning inte kan se allt så känns det mycket positivt!

Barnmorskan kallade den för "en liten linslus" eftersom den lade lagt till sig så perekt och låg så mest hela tiden, bara rörde lig litegrann då och då. Hon tittade och undersökte i 45 minuter så vi fick verkligen se massor. Hon var så otroligt ödmjuk och duktig på att berätta så hela undersökningen kändes himla bra!
Jag har nu 4 fina bilder på vår lilla älskling framför mig! Lyckan är total! Jag föll direkt och är helt pirrig av kärlek! Robban är också en pirrgubbe! :)))))) YYY

2 kommentarer:

Namn: Linda Ohlsson sa...

Ahhh visst är det mysigt att se den lilla! Första gången är verkligen speciell :)
Skönt att allt var bra!
De säger ju att om man sett hjärtat slå från vecka 8 så brukar det tyda på en normal graviditet :)

Katarina sa...

Linda: Ja det var sjuuukt mysigt! Jag hoppas att allt ska gå bra! Jag fick helt klart en nu ro inom mig efter ultraljudet...samtidigt en ofattar känsla inom mig nu när jag vet att hon/han ligger där inne hela tiden! :)